Bu etkinlikte, öğretmen adaylarının TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında proje önerisi hazırlama ve proje sürecini etkili bir şekilde yönetme konularında desteklenmesi amaçlanmaktadır.
Bilim ve teknolojideki yenilikler, bireylerin rollerini ve ihtiyaçlarını değiştirmiştir. Günümüzde, bireylerin hızla değişen dünyaya uyum sağlamaları ve yaratıcı olmaları beklenmektedir. Bu bağlamda, bireylere sadece bilgi vermek değil, aynı zamanda bilgiye ulaşma becerilerini öğretmek önemlidir. Türkiye Cumhuriyeti 12. Kalkınma Planı’nda, tüm bireylerin uluslararası standartlara uygun bir şekilde geliştirilmesi, analitik düşünme, finansal okuryazarlık, işbirlikçi çalışma ve liderlik alanlarında yetkinlik sahibi olmalarının sağlanması gerektiği vurgulanmıştır. Geleceğimizi şekillendirecek olan öğretmen adaylarının lisans eğitimleri sırasında bilimsel araştırma becerilerine sahip olmaları, söz konusu yetkinliklere sahip bireylerin yetiştirilmesi hedefine ulaşabilmek amacıyla oldukça önemlidir.
21. yüzyıl becerileri, günümüzdeki hızlı teknolojik değişimlere ayak uydurabilme becerilerini ifade etmektedir. Bu beceriler, sadece temel akademik bilgileri değil, aynı zamanda iletişim, eleştirel düşünme, problem çözme, işbirliği yapma, yaratıcılık ve teknoloji kullanma gibi genel becerileri içermektedir. 21. yüzyıl becerilerini geliştirmenin etkili yollarından birisi de proje tabanlı öğrenmedir. Mesleğe atanacak öğretmen adaylarının proje deneyimini sahip olmaları öğrenme ortamlarında bu becerilerin bireylere aktarılmasını kolaylaştıracaktır.
Proje tabanlı öğrenme ve proje deneyiminin çıktıları dikkate alındığında, öğrenme ve öğretme ortamlarının proje çalışmalarıyla bütünleştirilmesi önemli görülmektedir. Bu doğrultuda eğitim sisteminin odağında bulunan öğretmenlerin proje yazma, uygulama, yönetme ve sonuçlandırma konularında yeterli bilgi ve donanıma sahip olmaları gerekmektedir. Lisans eğitimlerine devam eden öğretmen adaylarına proje yazma ve yürütme konularında deneyim kazanacakları fırsatların sunulması adayların öğretmen olduklarında proje tabanlı öğrenme konusunda daha deneyimli olmalarını sağlayacaktır. TÜBİTAK tarafından 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında ilgili programa başvuruda bulunan lisans öğrencileri maddi olarak desteklenmektedir.
Bu programla ülkemiz üniversitelerinde öğrenimlerine devam eden lisans öğrencilerinin proje süreci yoluyla araştırmaya teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Dolayısıyla öğretmen adaylarına proje hazırlama eğitiminin verilmesi önemli görülmektedir.
Gerçekleştirilecek bu etkinlik sonunda öğretmen adaylarının aşağıda ifade edilen kazanımlara ulaşmaları beklenmektedir. Öğretmen adaylarının TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı konusunda aşağıda ifade edilen kazanımlara sahip olması beklenmektedir:
Etkinlik üç gün olarak planlanmıştır. Planlanan etkinliğe ilişkin ayrıntılar etkinlik programı kısmında sunulmuştur. Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı (2237-A) Çağrı Duyurusu’nda, “farklı disiplinlerden eğitici ve katılımcıların bir araya gelmesinin disiplinler arası ortak bilimsel çalışmalara altyapı oluşturması, katılımcıların çalışmalarının yönlendirilmesi, bilimsel gelişimlerine katkıda bulunulması, eğitim konularının çok boyutlu ve derinlemesine ele alınması amacıyla yurt içinde düzenlenen teorik/uygulamalı bilimsel eğitim etkinlikleri desteklenir” maddesine yer verilmiştir.
2237-A Çağrı Duyurusu dikkate alınarak öğretmen adayları seçilirken farklı disiplinlerden (Temel Eğitim, Eğitim Bilimleri, Türkçe Eğitimi ve Matematik Eğitimi) olmasına dikkat edilmiştir. Öğretmen adayları etkinlik kapsamında kendi alanına yönelik TÜBİTAK 2209-A araştırma projesi hazırlayacaklardır. Söz konusu disiplinlerin her birine yönelik bir grup oluşturulacaktır. Her bir grupta 6 kişi olacaktır. Planlamanın bu şekilde gerçekleşmesinin sürecin daha verimli olması ve çağrı duyurusuna uygun olması açısından faydalı olacağı düşünülmektedir.
Etkinliğin birinci gününde, ilk derste proje yürütücüsü tarafından etkinliğin amaç ve hedefleri, teorik ve uygulamalı eğitimler hakkında eğitmenlere ve öğretmen adaylarına bilgilendirme yapılacaktır. Ardından ikinci derste, drama yöntemiyle katılımcı öğretmen adaylarının ve eğitmenlerin birbirlerini tanımaları sağlanacaktır. Üçüncü derste, öğretmen adaylarına proje tabanlı öğrenmenin tanımı, özellikleri ve aşamaları hakkında bilgiler verilecektir. Ayrıca, Birleşmiş Milletler Türkiye Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları, Türkiye Cumhuriyeti 12. Kalkınma Planı ve 21. yüzyıl becerilerine değinilerek projeyle ilişkileri açıklanacaktır. Dördüncü derste, TÜBİTAK 2209-A programının kapsamı, başvuru şartları, başvuruda kullanılacak formlar, başvuru tarihleri, başvuru değerlendirme ve başvuru formu bölümlerinin (özgün değer, yöntem, proje yönetimi ve yaygın etki) tanıtımı yapılacaktır. Beşinci derste, proje konusu belirlenirken dikkat edilmesi gerekenler ve proje konusunun sahip olması gereken özellikler Ar-Ge bağlamında öğretmen adaylarına aktarılacaktır. Altıncı derste, özgün değerin kapsamı ve tanımı hakkında öğretmen adayları bilgilendirilecektir. Son iki derste yapılacak uygulamalarla literatür taraması bağlamında proje konusunun belirlenmesi ve TÜBİTAK 2209-A proje önerisi formu üzerinden özgün değer kısmının yazılması sağlanacaktır.
Etkinliğin ikinci gününde ilk derste öğretmen adaylarına proje kapsamında amaç ve hedeflerin özellikleri ve bilinmesi gerekenler hakkında bilgilendirme yapılacaktır. İkinci derste, önceden belirlenmiş 6 kişilik gruplar bir eğitmen eşliğinde proje öneri formunu kullanarak amaç ve hedefleri yazacaktır. Üçüncü derste, proje önerisi yazarken yöntem seçimi, nicel ve nitel yaklaşımlar, katılımcı grup ve örneklem seçimi hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Dördüncü derste, öğretmen adayları önceden belirlenmiş gruplarla proje öneri formu üzerinden yöntem kısmını yazacaktır. Beşinci derste, veri toplama sürecinden bahsedilerek veri toplama araçları hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca, elde edilen verilerin analiz sürecine değinilerek veri analiz türleri hakkında kısa bilgilendirme yapılacaktır. Altıncı derste, öğretmen adayları önceden belirlenmiş gruplarla proje öneri formu üzerinden yöntem kısmını yazacaktır. Son iki derste, öğretmen adaylarına iş zaman çizelgesinin tanıtımı yapılarak iş paketlerinin nasıl yazılması gerektiği ifade edilecektir. Ayrıca olası risk faktörleri hakkında bilgilendirme yapıldıktan sonra önceden belirlenmiş gruplarla proje öneri formu üzerinden proje yönetimi kısmı yazılacaktır
Etkinliğin son gününde ilk iki derste yaygın etki, önemi ve gerekçesiyle beraber yaygın etki stratejileri hakkında öğretmen adayları bilgilendirilecektir. Ardından öğretmen adayları proje öneri formu üzerinden yaygın etki kısmını yazacaktır. Üçüncü derste, bütçe talep çizelgesi ve harcama kalemleri hakkında öğretmen adaylarına bilgilendirme yapılacaktır. Yine bu ders kapsamında, proje önerisinde özet kısmı yazılırken nasıl bir yol izlenmesi gerektiği hakkında bilgi verilecektir. Dördüncü derste, öğretmen adayları proje öneri formu üzerinden bütçe talep çizelgelerini oluşturacak ve özet kısmını yazacaktır. Beşinci derste, proje yazımında ve proje başvuru sürecinde etik süreç hakkında bilgi verilecektir. Altıncı ve yedinci derste öğretmen adayları hazırlamış oldukları proje önerilerini sunacaktır. Son olarak hem eğitmenlere hem de katılımcılara katılım belgesi verilerek etkinlik sonlandırılacaktır.
Etkinlik programı 3 gün olarak planlanmıştır. Etkinlik kapsamında hergün sekiz saat olmak üzere toplam 24 saat eğitim verilecektir. Eğitimlerin tamamı yüz yüze gerçekleştirilecektir.
Etkinlik Programı için tıklayınız...
Bu etkinlik, öğretmen adaylarının TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı'na yönelik proje önerisi hazırlamalarını ve proje sürecini etkili bir şekilde yönetmelerini sağlamak amacıyla tasarlanmıştır.Katılımcıların yol, konaklama ve iaşe giderleri TÜBİTAK tarafından karşılanacaktır.
Etkinlik, Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri arasından proje süreçleri ile ilgili bilgi edinmek ve proje süreçlerinde aktif rol almak isteyen ve gerekli donanıma sahip olan farklı bölümlerden (Temel Eğitim, Eğitim Bilimleri, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ve Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi) katılımcılarla yürütülecektir. Bu kapsamda eğitim fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenimlerine devam eden 24 öğrenci seçilecektir. Söz konusu bölümlerin her birinden 6’şar kişi seçilecektir. Başvurular bayu2237.bayburt.edu.tr/ilkprojem2209a adresindeki başvuru formu aracılığı ile yapılacaktır.
Katılımcılardan aranan koşullar aşağıda sıralanmaktadır:
Çevrimiçi başvurular tamamlandıktan sonra, başvuran adaylar arasından asıl ve yedek katılımcıların seçiminde dikkat edilecek kriterler aşağıda sıralanmıştır:
Bu kriterlere göre katılımcı seçiminde iki aday arasında eşitlik olması halinde dağılımın yukarıdaki kriterlere uygun olabilmesi adına adayın bölümü ve cinsiyeti dikkate alınacaktır. Bu kriterlere göre ilk 24 öğrenci asil olarak seçilecektir. Bununla birlikte, sonraki en yüksek puanlı 12 öğrenci de sırasıyla yedek liste olarak ilan edilecektir. Yedek listedeki öğrencilerin, asil listedeki öğrencilerin herhangi bir sebeple programa katılamaması durumunda etkinliğe katılmaya hak kazanacaktır.
|
|