TÜBİTAK 2237-A
Lisans ve Önlisans Öğrencilerine Yönelik TÜBİTAK 2209-A Araştırma Projeleri Hazırlama Eğitimi
25 EKİM 2024 – 27 EKİM 2024


Etkinlik Amacı ve Kapsamı

Etkinliğin Amacı

Bu etkinlikte, ülkemizdeki üniversitelerde öğrenim görmekte olan lisans ve önlisans öğrencilerini, proje temelli araştırma yapmaya teşvik etmek ve onlara proje hazırlama kültürü kazandırmak amaçlanmaktadır. TÜBİTAK 2209-A kodlu projelerin amaç ve kapsamı doğrultusunda, lisans ve önlisans öğrencilerinin Birleşmiş Milletler (BM) "Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA)" çerçevesinde araştırma projeleri hazırlamaları teşvik edilecektir. BM tarafından belirlenen ve 17 adet hedeften oluşan SKA, yoksulluğu sona erdirme, eşitsizlik ve adaletsizlikle mücadele, ekonomik büyüme, enerji, üretim/tüketim, sanayileşme ve iklim değişikliği gibi konuları kapsamaktadır. Proje temelli eğitimle öğrencilerin planlı düşünme, fikirlerini detaylandırabilme, araştırma, strateji geliştirme, proje risklerini öngörme ve fikirlerini kabul ettirebilme gibi becerilerini kazanmalarına katkı sunmayı amaçlayan bu etkinlik, ülkemizdeki koordinasyonu Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (SBB) tarafından sağlanan BM'nin “2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi”ne katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Bu etkinlik, Bayburt üniversitesi ve bölge üniversitelerde, özellikle Teknik Bilimler, Fen ve Mühendislik bölümlerinde eğitim gören öğrenciler için önemli bir rehberlik ve danışmanlık fırsatı sunarak, onların özgün fikirlerini hayata geçirme potansiyellerini artıracaktır.

Etkinliğin Kapsamı

Bu etkinlik, teorik ve pratik eğitimler olmak üzere iki kısımda gerçekleştirilecektir. İlk kısımda katılımcılara, proje döngüsü, bilimsel kavramlar, proje amacı, özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, araştırma konusunun belirlenmesi, araştırma ile ilgili bilgi toplama yolları, araştırmanın planlanması ve proje bütçesinin nasıl belirleneceği gibi temel bilgiler verilecektir. Bu süreçte, TÜBİTAK, üniversiteler, kamu kurumları ve kalkınma ajansları gibi ulusal fonlardan sağlanan araştırma projeleri hakkında geniş bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır. Teorik eğitimlerin ardından, ikinci kısımda pratik uygulamalar başlayacaktır. Katılımcılar, her birinden ayrı bir eğitmenin sorumlu olacağı 5 farklı gruba ayrılacaktır. Her gruptan, kendilerine verilen farklı anahtar kelimeleri kullanarak birer proje konusu belirlemeleri istenecektir. Eğitmenler grup çalışmaları sırasında, proje konusunun belirlenmesi, proje kapsamı, özgün değeri, yaygın etkisi, literatür taraması ve yazımı aşamalarında gruplara rehberlik edecektir. Eğitmenlerin yönlendirmeleriyle proje fikirleri ve yazımı olgunlaşacaktır. Eğitimin son günü olan 3. günde her grup yazmış oldukları projelerin sunumunu gerçekleştirip projelerini savunacak ve diğer gruplar oluşturulan tartışma ortamında projeleri değerlendirerek TÜBİTAK panel sistemine benzer şekilde puanlanma yapacaklardır. Eğitimin üçüncü günü, her grup yazmış oldukları projelerin sunumunu gerçekleştirecek ve projelerini savunacaklardır. Diğer gruplar, oluşturulan tartışma ortamında projeleri değerlendirerek TÜBİTAK panel sistemine benzer şekilde puanlama yapacaklardır. Bu eğitim süreci sonucunda, katılımcılar aşağıdaki kazanımları elde edeceklerdir:

Proje Türleri ve Fon Kaynakları: Çeşitli proje türleri ve mevcut fon kaynakları hakkında bilgi sahibi olma.

Proje Hazırlama Süreçleri: Proje amacı, özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki ve bütçe gibi başlıkları kavrama.

Başvuru Aşamaları: Farklı projelerin başvuru aşamalarını öğrenme.

Proje Öneri Dosyası Hazırlama: Örnek uygulamalarla bir proje öneri dosyası hazırlayabilme.

Kişisel ve Mesleki Gelişim: Proje faaliyetlerinde yer almanın kişisel ve mesleki gelişimlerine katkısını fark etme.

Etkinlikte oluşturulan gruplar tarafından hazırlanan 2209-A proje formlarının, eğitimin üçüncü gününde sunulması ve puanlanması planlanmıştır. Bu süreç sayesinde öğrenciler, kendi hazırladıkları proje önerilerine ek olarak, diğer grupların proje önerilerinin içeriklerini de değerlendirerek öğrenme fırsatı bulacaklardır. Etkinlik boyunca grup dinamikleri ile katılımcıların eğlenerek öğrenmelerini sağlayacak çeşitli faaliyetler de gerçekleştirilecektir.

Etkinlik, Bayburt Üniversitesi ve bölge üniversitelerde fen ve mühendislik alanlarında aktif olarak öğrenim gören 20 lisans ve önlisans öğrencisinden oluşacak şekilde planlanmıştır. TÜBİTAK projelerinde disiplinler arası çalışma kriterine uygun olarak, farklı fen ve mühendislik dallarından gelen 4’er öğrenciyi içerecek şekilde 5 farklı grup oluşturulacaktır. Her gruba bir eğitmen görevlendirilecek ve eğitmenler grupların tüm çalışmalarında aktif bir şekilde görev alarak onlara danışmanlık yapacaktır.

Etkinlikte, proje konusunda tecrübeli bir koordinatör de dahil olmak üzere toplam 5 eğitmen görev alacaktır. Bu eğitmenler, TÜBİTAK ARDEB, TEYDEB, BİDEB, BİTO, 2209 ve 2237 projelerinde yürütücü, uzman ve/veya eğitmen olarak görev almış farklı disiplinlerden akademisyenlerden oluşmaktadır.


Etkinlik Yeri ve Programı

“Lisans ve Önlisans Öğrencilerine Yönelik TÜBİTAK 2209-A Araştırma Projeleri Hazırlama Eğitimi” etkinliği aşağıda verilen programa uygun olarak üç günde gerçekleştirilecektir. Tüm etkinlikler çevrimiçi gerçekleştirilecektir. Çevrimiçi eğitimlerde üniversitenin MS-Teams altyapısı kullanılacaktır. Bağlantı linkleri katılımcılar belirlendikten sonra katılımcılara iletilecektir. Uygulamalı eğitimlerde katılımcı gruplar için MS-Teams’te odalar açılacak ve her grubun kendi odasında, ilgili eğitmenlerin rehberliğinde çalışması sağlanacaktır.

Etkinlik Programı için tıklayınız...


Eğitmenler

Doç. Dr. Murat ABDİOĞLU - Bayburt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Prof. Dr. U. Kemal ÖZTÜRK - Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Fakültesi, Fizik Bölümü
Prof. Dr. Asim KADIOĞLU - Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Fakültesi, Biyoloji Bölümü
Doç. Dr. Önder AYDEMİR - Karadeniz Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Elektrik-Elektronik Bölümü
Prof. Dr. Bülent GÜVEN - Trabzon Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Düzenleme Kurulu

Doç. Dr. Murat ABDİOĞLU - Bayburt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Prof. Dr. U. Kemal ÖZTÜRK - Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Fakültesi, Fizik Bölümü
Prof. Dr. Asim KADIOĞLU - Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Fakültesi, Biyoloji Bölümü
Doç. Dr. Önder AYDEMİR - Karadeniz Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Elektrik-Elektronik Bölümü
Prof. Dr. Bülent GÜVEN - Trabzon Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Katılımcı Kriterleri

Teknik bilimler, Uygulamalı bilimler, Fen ve Mühendislik alanlarında Bayburt ve civar şehirlerde öğrenim gören önlisans ve lisans öğrencilerinden oluşturulacak katılımcılar, başvuru oranlarına göre kadın erkek dağılımlarının orantılı olması ve disiplinler arası çalışmaya olanak verecek şekilde farklı bölümlerden olmaları gözetilerek seçilecektir. Proje kapsamında 20 katılımcının Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı’ndan faydalanması planlanmıştır. Katılımcıların başvuruları, proje etkinliğinin internet sitesinde yer alan kayıt formu üzerinden gerçekleştirilecektir. Katılımcıların belirlenmesinde aşağıda verilen kriterleri dikkate alınacaktır.

Başvuru

Etkinliğe katılmak için 20 Ekim 2024 17.00'a kadar Google Formlar üzerinden Başvuru Formunu (Tıklayınız) doldurmanız gerekmektedir. Kanıtlayıcı belgeleri (Transkript ve TÜBİTAK 2209-A ARBİS çıktısı) form üzerinden yükleyebilirsiniz.


Süreçte merak ettiğiniz veya desteğe ihtiyaç duydunuz konular hakkında Doç. Dr. Murat ABDİOĞLU'na (mabdioglu@bayburt.edu.tr) e-mail üzerinden ulaşabilirsiniz.


Destekleyenler


TÜBİTAK


Bayburt Üniversitesi


İletişim

Etkinlik Koordinatörü ve Düzenleme Kurulu Başkanı
Doç. Dr. Murat ABDİOĞLU
Bayburt Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Tel: 0458 333 2033 (Dahili: 2124)
E-Posta: mabdioglu@bayburt.edu.tr